Hyperflexibel

24/7 open, vliegen wanneer jij dat wilt.

Hoge trainingsstandaard

Persoonlijke en geduldige aanpak.

De laagste prijzen

Top prijs/kwaliteitsverhouding.

Vliegbrevet halen is geen garantie voor een baan als piloot

Hoe vergroot je je kansen om aan de slag te kunnen als piloot?

Je eigen vliegbrevet halen is vandaag de dag een hele onderneming. Neem alleen al de kosten voor het halen van een vliegbrevet. Die zijn hoog en nauwelijks meer op te brengen. Daar komt nog eens bovenop, dat banken niet staan te springen om een lening te verstrekken. Ze doen dit in de praktijk alleen nog maar met een onderpand of wanneer iemand garant wil staan. Toch laat je jezelf niet afschrikken. Je ambitie is altijd geweest om piloot te worden en je wilt deze kans grijpen.

 

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Vliegbrevet ATPL halen is een pittige en kostbare opleiding

Een vliegbrevet halen is alleen weggelegd voor mensen die volledig gemotiveerd zijn en er helemaal voor willen gaan! Net als jij nemen ze de kosten en risico’s op de koop toe. Het is een pittige opleiding voor mensen die zwaar gemotiveerd zijn. Wanneer je ook zo in elkaar zit is de kans groot dat je erin slaagt om je vliegbrevet te halen. Wanneer je er inderdaad in geslaagd bent om je vliegbrevet ATPL te halen is het nog maar de vraag of je (onmiddellijk) werk gaat vinden. Het aantal banen is relatief beperkt.

vliegbrevet halen
vliegbrevet halen

Hoe kun je je kansen op een snelle baan als piloot maximaliseren?

Wat kun je doen om je kansen op een baan als piloot te maximaliseren en je risico’s te minimaliseren na het behalen van je vliegbrevet? Zorg voor een goed assessment, dat bestaat uit een flight aptitude test, een psychologisch onderzoek en een capaciteiten onderzoek met een interview. Bedenk dat je ‘from the start’ moet weten of je de ‘right stuff’ bent. Airlines nemen alleen de allerbeste gebrevetteerden aan. Nogal wat vliegscholen denken vooral aan hun omzet en zijn hier niet helemaal eerlijk over. Airlines hebben altijd plaats voor echt goede piloten, maar niet voor gemiddelde piloten met een vliegbrevet.

Betaal niet te veel voor je vliegbrevet halen en kies voor een discounter

Zorg dat je niet te veel betaalt voor een vliegbrevet en selecteer een goede discounter. Hoe minder je hoeft te investeren, des te lager het risico! Dure vliegscholen die schermen met baangaranties maken dit in de praktijk meestal niet waar. Lees de daarom de contracten zorgvuldig door en vraag aan ex-studenten hoe de hazen lopen. Ga na het behalen van je vliegbrevet iets in de luchtvaartbranche doen of wordt tijdelijk vlieginstructeur om uren te maken. Veel airlines hebben een minimum uren eis van zo rond de 1000-1500 pilot in command na het behalen van je vliegbrevet. Zorg dat er een vorm van hoger onderwijs op je CV staat. Veel vliegscholen willen dat graag zien naast je vliegbrevet. Havo, HBO, of b.v. een bachelor of Aviation Mgnt, dat je na je ATPL in 1 jaar kunt halen. Zorg dat je vanuit een FI-opleiding contacten legt met vliegbedrijven. Het is not WHAT you know, but WHO you know. That gets you the jobs en niet het vliegbrevet halen.

piloot opleiding kosten, vliegbrevet halen,