Testimonials
I got what I wanted: in a no nonsense environment you will receive training in theoretical and practical skills to become a pilot for a reasonable price. The staff is extremely friendly and always willing to help. I can recommend Executive Flight and its staff to you if you want to become a pilot as well !!
Hans van Nordennen, anesthesioloog Albert Schweitzer ziekenhuis Dordrecht.
Ik ben met Executive Flight in aanraking gekomen toen ik 3 proefvluchten in een Cessna 150 voor mijn verjaardag kreeg. Dit om eens te kijken of vliegen wat voor mij is, aangezien ik al een tijd lang overweeg een opleiding tot verkeersvlieger te beginnen. Na een gesprek met Henry Blommers had ik al meteen een goed gevoel. Wat ik wel jammer vond toen, was dat Henry meer tegen mijn vader praatte dan tegen mij. Op dat moment voelde ik me er wat minder bij betrokken. Dit was gelukkig niet het geval toen ik mijn 1e vlucht ging maken. Ik vloog toen met de instructeur Marc Dunias, een jonge instructeur die lekker nuchter overkwam. Aangezien ik zelf ook pas 18 jaar ben vond ik het prettig dat ik iemand had die niet heel veel ouder is dan ik. De 2e en de 3e vlucht waren met Frank Folmer, een iets oudere instructeur maar ook weer heel relaxed en nuchter zoals Marc. Na die 3 vluchten ben ik lang gaan nadenken over de stap om te beginnen met de cursus. Wat ik heel belangrijk vind is het hebben van een back-up plan, mocht het niks worden met het vliegen. En ik wilde dus in ieder geval mijn huidige studie kunnen combineren met de PPL cursus. Ik heb toch besloten om door te gaan, ondanks het feit dat ik nu erg veel tijd kwijt ben aan studie en vliegen.
In het proces om me aan te melden voor het theoriegedeelte en hoe alles in zijn werk ging, werd ik geholpen door Marc Dunias. Ik vind dat ik goed begeleid ben door dit proces en als ik vragen had kon ik die altijd stellen. Toen ik alle benodigde spullen kreeg voor het vliegen bleek dat er een aantal onderdelen ontbraken. Maar ik had dat niet goed meegekregen, ik had het fijner gevonden als dat iets beter gecommuniceerd was.
Op dat kleine puntje na ben ik heel tevreden over mijn ervaring met EFA-operations. Ik vind het heel leuk en heb het heel erg naar mijn zin! Binnenkort ga ik voor de progress test “General Flying” en hebben we een toets over radiotelephony, dus rustig doorwerken.
I picked up the old skills quite quickly through the help of an incredibly enthusiastic group of flight instructors who provide high quality, safe instruction which is also great fun. All instruction and theory can be given in english which suites me …. and costs are very reasonable ! If you’re interested I would be very happy to share my experiences … you can contact me on the email address provided
Ik ben begonnen met het theoretische gedeelte van de PPL cursus. Ik keek erg uit naar mijn eerste avond theorieles, en heb het erg naar m’n zin gehad. Veel vriendelijke mensen die dezelfde interesses delen. Je wordt altijd goed geholpen als je vragen hebt. Qua rijafstand is het redelijk te doen vanuit de randstad, al sta ik wel af en toe in de file.
Lessen zijn erg leerzaam. Ik had al aardig wat voorkennis, met name uit mijn ervaring als eerste stuurman op een zeevarend schip. Verder is het natuurlijk thuis veel leren en veel oefenvragen maken. Er is gaat wel een stuk meer tijd in zitten dan ik dacht, vooral in de wat taaiere vakken als luchtvaartwetgeving en operationele procedures.
M’n eerste vlucht was in een Evektor Sportstar. Erg spannend! In het begin erg wennen aan de besturing (plotseling heb je een roer aan je voeten) en het verdelen van aandacht over de verschillende instrumenten. Maar ik pakte dit relatief snel op en kon al snel gaan werken aan de gevorderde manoeuvres zoals stalls en steep turns. Net als bij autorijden gaat het om het opbouwen van automatisme.
Momenteel zit ik in de fase waarin we werken naar de eerste solovlucht. Op de dag dat je solo gaat, doe je eerst nog 3 touch and go’s met je flight instructor. En dan komt het moment dat je voor het eerst alleen bent!! Het is de definitie van vrijheid! Erg leuk! Dan merk je pas hoe licht zo’n vliegtuigje is. Het is fantastisch!
Momenteel ben ik bezig met de voorbereidingen voor mijn theorie examen, hard leren, oefeningen doen en test examens maken. Over een paar maanden ben ik klaar met mijn PPL en dan ga ik stappen zetten richting het ATPL bij Executive Flight
Heb erg veel zin in 2016. Voor mij is het een erg leuk jaar geweest!
Toen ik bezig was met het zoeken naar een vliegschool kwam ik al snel uit bij Executive flight. Ik werd gelijk goed geholpen en kon al mijn vragen stellen. Ook vond ik het erg fijn om te horen dat ik op mijn eigen tempo kan leren en dat ik zelf mijn lessen kan inplannen. Tot nu toe bevalt de opleiding erg goed, vooral de vlieglessen zijn erg leerzaam en vooral heel erg leuk!
In 2018, I was trying to follow my dream, to become a pilot. While looking for places that would grand me this wish and the opportunity, I was obviously shocked about the prices. After a lot of digging, I received an ad about Executive flights. At first, I was very sceptical, and the prices looked too cheap almost. In 2019 I met up with Henry Blommers. We had a long chat about the financial factors and the time it would take to start this adventure, he was very direct and told me how the aviation world works. After a lot of my question and explaining I was confident and had an idea how it all worked. It was great to have a chat about it all and shortly after I had my first test flight in Antwerpen. this went great and I enjoyed the experience. The instructor was very young which made me feel more confident if he can do it than I can.
After some practical flights, I decided to finish my theory lessons first, so I could progress faster in the practical flying. Every week I drove 1 hour and 40 minutes to our classroom which was no factor for me. It is easy to combine with a part-time job and you can also save a lot of money while doing this! Although sometimes the planning could be a little messy due to the amount of pilots that wanted to fly the main cheap Cessna 152. this problem doesn’t exist anymore because the fleet is increased. I feel the school has evolved a lot in the last years. sadly the weather can also be unforgiving and COVID-19 hasn’t helped in the amount of flight time I could get. But as always after rain comes sunshine and I recently received my flying license. so time to have a little fun! 🙂
One particular Flight instructor recently told me, that he always asks himself 1 question before letting a student out in the ‘wild’, and that is, would I let my daughter fly with this pilot in command? So you can be sure that when I think a student is ready, he or she is really ready, even if the student doesn’t think so.
Few things in my opinion, but to get there is a hard task that requires discipline and a large investment in money and time.
My name is Ali born in Turkey and raised in the Netherlands, I am 26 years old and always wanted to be a pilot. I sent applications to a couple of integrated flight schools in the Netherlands but unfortunately was unable to get a loan from my current bank to finance the training. I almost gave up hope until my father told me he’d be willing to borrow me a part of the total sum.
Now all I had to do was find a school that suited me best. I discussed it a lot with my younger brother, who is a first officer on B737 in Turkey and completed his training in Phoenix. We both made a few appointments with different schools to have a look around. It’s always good to have a partner with you who knows the ins and outs of the business.
After talking to several schools, my choice went with executive flight academy. At that time I was working fulltime and had limited spare time. Most of the schools I went to had daytime ground school, limited planes and very crowded classes. Also, most of them were quite (very) expensive.
Executive Flight stood out for me because of their focus on flexibility and low cost. After a pleasant and professional conversation with Marc Dunias about my options within the school, it was time for my assessment.
I completed my assessment with good results and also took a few flying lessons to taste how it is to fly. Not long after this I started with the ground school and dove into the theory books.
The ground school provided by Executive Flight consists of weekly theory classes starting at 1900 and a lot of distance learning tools so that you can study efficiently at home. The classes have small groups of people which is a great plus for me, as the instructors have their time to give a lot of attention to each person individually.
I do have to drive big distances to get to the airport and the theory lessons, which can be quite exhausting. But with proper planning it is doable.
After 5 months of ground school I decided I was ready for the practical flying. I discussed this with my instructors who supported me in this. Usually people start with the practical and theoretical training simultaneously. But for me it felt better this way.
I feel I am making good progress, before I knew it I was doing stalls and steep turns above the harbors of Antwerp. Being in the airport environment, communicating with the control towers and navigating through busy airspaces has really proven me that I made the right choice by choosing a career in aviation.
Het werd 19 maart 2021, de dag dat we de OY-BFP, zoals hij toen nog heette, zouden ferry-en vanuit Roskilde (DK) naar Seppe. Een prachtige (koude) dag in Nederland, maar ter hoogte van Hamburg zou er vanuit het noorden wat buienactiviteit op ons pad komen. Wel/niet, niet/wel, laatste buienradars checken; er leek net een gaatje te zitten tussen twee gebieden waar we wel door zouden kunnen vliegen. De eerste anderhalf uur waren onbewolkt en het was genieten achterin de “experimental” die een student van EFA voor de gelegenheid beschikbaar stelde. In de verte doemden de eerste wolken op en al snel waren we tussen de sneeuwbuien door aan het slalommen. Laag vliegen om onder het 0 graden niveau te blijven was het devies, maar dat was een uitdaging op zich. Kleine vlokjes werden zichtbaar op de vleugels… Het was gelukkig een klein front en al snel werd het weer kalm en stond niets ons meer in de weg. Nou ja, behalve de Covid check dan: regels waren voor meer dan één uitleg interpretabel en het was onduidelijk of een vliegtuig komen ophalen wel een legitieme reden zou zijn om Denemarken te bezoeken. Flight crews waren toegestaan, maar volgens de regels moesten het CPL-houders zijn en dat waren 2 van de 3 inzittenden niet. De douane beambten waren vriendelijk en na een paspoort en testbewijs controle mochten we verder taxiën naar de vliegschool waarvan we kist overnamen.
Na de gebruikelijke kopjes koffie, handtekeningen en kleine rondleiding aldaar kwam het moment van vertrek. Volgetankt moesten we de 3,5 uur durende terugvlucht makkelijk kunnen halen: lang leve de endurance (6 uur) van de C172! Een beetje onwennig initieel, maar na een uurtje voelde het vertrouwd onder de restanten van het eerder genoemde frontje door te vliegen om visueel met de grond te blijven. Daarna onder goede omstandigheden op de grens van land en zee cruisen en
As a child I already dreamt of flying, but pursued my other dreams first. If I would have known how incredibly cool flying is, I guess my professional career would have looked like differently. Getting a PPL, next to a job, is a demanding task. For me at least, flying is a hobby and consequently sometimes other tasks have to be given priority. I appreciate the openness and flexibility at Executive Flight to handle this balance. You get to fly from different airports, and they handle the winter/summer season well to get the most out of it (theory and practice). Through WhatsApp, phone and e-mail the flight instructors can always be contacted in case of questions or by scheduling some time before the weekly plenary lessons.
niveau en niet op het minimaal nodige zodat je erna ook in staat bent meer te doen als alleen een korte lokale vlucht. Ir. Bart Thissen.
Ook de praktijklessen in de SIM met Henry Blommers zijn een genot tot nu toe, ik word op scherp gezet en kom bij de grenzen van mijn workload maar het blijft binnen de grenzen van het stretchen waardoor ik enorm leer.
Ik vind de flexibiliteit, het hoge kwaliteitsniveau, de klantgerichtheid en de passie voor het vliegen top. Wat beter kan is de planning en het (anticiperend) organiseren. Ik kan iedereen aanraden om een van de vliegopleidingen bij Executive Flight Academy te gaan volgen en ben uiteraard graag bereid om een live referentie af te geven!
Having made a quick search in the Internet, I found out that it was indeed possible to learn flying and get a PPL license. I thought that I should take this chance. On a short notice, I made an appointment with Executive Flight Academy for an introductory flight when I tried first time in my life to fly a light airplane. Cessna 152 is a small and simple aircraft, but it took me to the air and obeyed my controls! It was simultaneously big fun, thrilling and exciting feeling. I immediately decided that this was something that I wanted to learn. Therefore, after many years I sat again at the student’s desk.
I have chosen Executive Flight Academy for learning how to fly, and do not regret about my choice. The company offers a flexible rhythm of studying. For older students like me, it is sometimes necessary to take more time to study some course. Here at EFA it is always possible. This is important for those who have a job and do not have much free time. On the other hand, younger students who can fly more frequently can get the license quite quickly.
Theoretical course is not difficult, but requires some discipline. With a good motivation, it is easy. And here at EFA I did not meet anybody without motivation. Essential part of the learning process is self-study. Any questions are discussed in weekly seminars in a friendly atmosphere. At EFA you can expect individual approach. I am flying with many instructors and all of them actually offered me to ask questions, whenever I would have them. I appreciate that very much.
I continue my study and I am looking forward to the future. Despite my study became longer than I originally expected, partly because of interruptions due to COVID restrictions, I am sure that I will get my PPL soon. I would like to thank to the Executive Flight Academy for making the old dream true!
Je kunt met al deze (of andere) studenten contact opnemen via info@executiveflight.nl