Hyperflexibel

24/7 open, vliegen wanneer jij dat wilt.

Hoge trainingsstandaard

Persoonlijke en geduldige aanpak.

De laagste prijzen

Top prijs/kwaliteitsverhouding.

Piloot worden wie droomt er niet van?

Deze baan staat op de shortlist van veel jonge mannen en vrouwen

Je zou verwachten dat piloot worden door de toenemende belangstelling voor het milieu in de huidige maatschappij bij jongeren minder populair geworden is. Niets is echter minder waar als wij kijken naar het aantal inschrijvingen bij de Executive Flight Academy. Die nemen onmiskenbaar toe. Wel wordt het steeds moeilijker gemaakt om de opleiding voor piloot worden voor een groot deel gefinancierd te krijgen bij banken.

 

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Welke obstakels moet je voor piloot worden allemaal overwinnen

Wil je echt piloot worden dan zul je best veel obstakels moeten overwinnen om überhaupt aan de opleiding te kunnen beginnen. Om te beginnen moet je als man of vrouw eerst een lening zien te krijgen bij een bankinstelling, want de kosten van deze opleiding zijn ronduit hoog te noemen. Bankinstellingen kun je vandaag de dag bijna vergeten, omdat dit niet past binnen hun missie. Slaag je hier wel in, dan zul je moeten kijken hoe deze zware opleiding past binnen je thuissituatie. Ook van je partner wordt het nodige verwacht, omdat de opleiding piloot worden zeer intensief is. Realiseer je dit goed. Om de druk op de thuissituatie tot een minimum te beperken kiezen steeds meer toekomstige piloten voor de Executive Flight Academy. De EFA biedt een unieke modulaire maatwerk opleiding aan die je volledig kunt afstemmen aan je thuissituatie.

piloot worden
piloot worden

Wat te doen om zo snel mogelijk als piloot aan de slag te kunnen

Na het behalen van je ATPL is het de vraag of je (onmiddellijk) werk kunt vinden. Wat kan je het beste doen om zo snel mogelijk als piloot aan de slag te kunnen? Voor een belangrijk deel heb je dat zelf in de hand. Om te beginnen adviseren wij je om voor een goed assessment te gaan zorgen, dat bestaat uit een flight aptitude test, een psychologisch onderzoek en een capaciteiten onderzoek met een interview. Bedenk dat je from the start moet weten of je de ‘right stuff’’ bent, want de airlines nemen alleen de allerbeste piloten aan. Airlines hebben altijd plaats voor echt goede piloten en niet voor gemiddelde. Toon initiatief. Ga na je studie iets in de luchtvaartbranche doen of wordt vlieginstructeur om uren te maken. Veel airlines hebben een minimum uren eis van zo rond de 1.000-1.500. Zorg dat je vanuit bijvoorbeeld een FI-opleiding contacten legt met vliegbedrijven. Het is not WHAT you know, but WHO you know that gets you the jobs.

Heb je vragen of wil je meer informatie over de opleiding piloot worden bij de Executive Flight Academy in Eindhoven?

Neem dan beslist contact met ons op