ICAO/FAA to EASA Conversion
ICAO/FAA to EASA Conversion Kosten
We hebben er alles aan gedaan om de prijzen zo laag mogelijk te houden.
CONVERSION FROM FAA/ICAO ATP to EASA ATPL for confirmed pilots with 1500 hrs of which 500 multi-crew, 100 night etc.
CONVERSION FROM FAA/ICAO ATP to EASA ATPL only for confirmed airline pilots with 1500 hrs of which 500 multi-crew, 100 night etc. | |
---|---|
ATPL theory course 14 subjects | € 2,228 |
Online Questionbank Access 12 months | € 182 |
Brush-up course 65h (online, no presence learning!) | € 500 |
Skilltest on qualifying multi-crew aircraft, price variable | |
Jeppesen Student Route Manual | € 87 |
total | € 2,997 |
TOTAL EASA ATPL CONVERSION* | € 2,997 |
CONVERSION FROM FAA CPL TO EASA frozen ATPL for low-time pilots (ICAO CONVERSION € 23.946)
CONVERSION FROM FAA ATP TO EASA frozen ATPL for low-time pilots with minimum 50h PIC in IMC | |
---|---|
Books + Docs + CAA comm + ATO overhead | € 800 |
ATPL theory course 14 subjects | € 2,497 |
PPL Training as req (est 5h incl exam) (C152) | € 1,541 |
Night Rating automatically converted with PPL | € 0 |
3h MEP (PA34) | € 1,755 |
2.5h ME/IR (1,5h SIM & 1h PA34) | € 1,625 |
2h SEP-IR/MEP-VFR/MEP-IR Skill test | € 1,300 |
7.5h CPL (2,5h PA34 + 5h C152) | €2,308 |
1.5h CPL Skill test (PA34) | €878 |
MCC | € 2,535 |
UPRT | € 1,755 |
total | € 16,993 |
TOTAL EASA frozen ATPL CONVERSION* | € 16,993 |
*(preliminary pricing subject to CAA approval. Prices excluding landing fees not on homebases and , examination fees, medical examinations, language proficiency examinations, RT license & pilot supplies. hrs depending on entry level of candidate & individual theory homework support & brush-ups needed) |
CONVERSION FROM FAA/ICAO PPL to EASA PPL
CONVERSION FROM FAA PPL to EASA PPL | |
---|---|
3 hrs of briefings | € 154 |
PPL 2 Theory subjects Communications & Airlaw + docs + overhead | € 516 |
4 hrs SEP-VFR (Estimated) | € 1,093 |
1 hr SEP-VFR Skilltest | € 437 |
total | € 2,201 |
TOTAL EASA PPL CONVERSION* | € 2,201 |
*(Prices excluding landing fees not on homebases and , examination fees, medical examinations, language proficiency examinations & pilot supplies. hrs depending on entry level of candidate & individual theory homework support & brush-ups needed) |
CONVERSION FROM FAA/ICAO IR to EASA IR for people with more than 50 hours PiC
CONVERSION FROM FAA IR to EASA IR for people with more than 50 hours PiC | |
---|---|
IR docs + CAA comm + ATO overhead | € 484 |
10 hrs of briefings | € 574 |
4 hrs of SEP-IFR on C172 aircraft (Estimated) | € 1,752 |
1 hr SEP-IFR Skilltest | € 230 |
total | € 3,039 |
CONVERSION FROM FAA IR to EASA IR for people with more than 50 hours PiC* | € 3,039 |
*(Prices excluding examination fees, landing fees not on homebases and , medical examinations, language proficiency examinations & pilot supplies. hrs depending on entry level of candidate & individual theory homework support & brush-ups needed) |
ExecutiveFlight Academy B.V is een van de meest gespEcialiseerde Licentie conversie specialisten in Europa. De cursusstructuur van de diverse EASA-licentieconversie opties vanuit FAA- of ICAO landen is als volgt.
EASA conversie voor confirmed airline pilots met ervaring en type rating
Voor ‘confirmed airline pilots’ met ervaring en die willen overstappen naar een EASA ATPL en al in het bezit zijn van een Multi-Crew Aircraft Type-Rating en een ATP van een derde land:
- Flight Experience van 1500 uur totale tijd (afhankelijk van land van uitgifte)
- waarvan o.a. 500 uur in multi crew, omgeving
- 100 uur nacht etc.:
Geldt dat zij direct kunnen starten met vliegen voor max. 12 maanden bij een airline mits zijn eerst een EASA simcheck doen op het vliegtuig waarvan ze een Type-Rating hebben
En indien zij zich inschrijven voor een EASA ATPL Theoriecursus waarvoor zij alle ATPL Theorie examens binnen 2 jaar met goed gevolg afleggen kan dit worden verleng tot max. 2 jaar.
(eea sterk afhankelijk van country of origin, type vliegtuig etc.)
EASA conversion voor low-time ICAO of FAA ATP brevet houders
Voor alle ATPL-, CPL-, PPL-, MEP- en IR-conversies die niet aan deze toelatingseisen voldoen en die willen overstappen naar een EASA CPL en al in het bezit zijn van een CPL-MEP-IR van een derde land gelden de volgende eisen
- EASA ATPL Theoriecursus
- ATPL Theorie examens met goed gevolg afgelegd
- Afhankelijk van ICAO of FAA origin ongeveer 50% reductie op de trainingsuren voor de diverse brevetten en ratings en vervolgens met goed gevolg afleggen van een examen per rating
- In sommige gevallen kunnen uitsluitend vanuit FAA het medical certificate, de LPE en de R/T license direct worden omgewisseld. Dit gaat NIET vanuit ICAO landen.
EASA conversie voor ICAO of FAA PPL houders
Voor mensen die willen overstappen naar een EASA PPL (met of zonder aanvullende bevoegdverklaringen) en al in het bezit zijn van een PPL van een derde land:
- EASA PPL Theoriecursus (slechts 2 vakken, Human performance en Airlaw vanuit ICAO en Communications en Airlaw vanuit FAA)
- Met goed gevolg afleggen van de PPL theorie examens
- Training zoals vereist op SEP-vliegtuigen na assessment door de vliegschool (0-5 uur)
- EASA medical
- EASA (LPE)
- PPL vliegexamen
ICAO en FAA insturment rating conversie
Voor mensen die willen converteren van een FAA of ICAO naar een EASA Instrument Rating en al in het bezit zijn van een Instrument Rating uit ee derde land (FAA of ICAO) is er een speciale zeer snelle en gemakkelijke conversie: de Competency-Based IR! Dit programma houdt rekening met alle eerdere (zelfs onvoltooide) IR-opleidingen en piloten in commando-uren en de conversie is afhankelijk van ervaring en gaat van ALLEEN de vaardigheidstest met een mondeling examen door een EASA-examinator tot 50% van de te volgen opleidingsuren uitgevoerd. Bekijk ons conversiedocument voor meer details.


