Hyperflexibel

24/7 open, vliegen wanneer jij dat wilt.

Hoge trainingsstandaard

Persoonlijke en geduldige aanpak.

De laagste prijzen

Top prijs/kwaliteitsverhouding.

Profcheck & Brevetverlenging

PPL Profcheck

Je wilt je SEP rating verlengen maar hebt b.v. net niet de vereiste 12 uur in de afgelopen 12 uur. Of je brevet is al langer dan 3 jaar verlopen. Zelfs voor mensen wiens brevet langer dan 7 jaar verlopen is hebben wij een oplossing zonder dat je alles opnieuw hoeft te doen! Zie de Profcheck Wiki of bel ons!

ATPL Profcheck

Je bent aan het solliciteren en doet tijdelijk ander werk..  Je staat op een wachtlijst of zit in een pool… Maar je wilt wel scherp blijven! Denk niet dat je klaar bent na je vliegopleiding. Werkgevers testen je ATPL theoriekennis diepgaand tijdens de aanname procedure en ook  je instrument flight proficiëncy wordt goed bekeken.  Je ATPL theoriekennis en  IFR skills hebben continu onderhoud nodig…

Veel mensen die plots een uitnodiging krijgen van een werkgever zijn totaal niet voorbereid om deze kans met beide handen aan te grijpen en falen helaas maar al te vaak…””

EFA biedt low-cost, gestructureerde onderhoudsprogramma’s:

  • Profcheck en Brevetverlenging
  • ATPL-theory brush-up course
  • Self training MS Flightsimulator FSX pakket
  • Dual IR procedure training op de DA-40 / DA-42 FNPTII SIM met G1000
  • Currency Training op een vliegtuig naar keuze

Profcheck en Brevetverlenging
Revalidatie (rating is nog niet verlopen)

  • SEP Rating. Kan worden gerevalideerd met een examiner. Of with an instrucor mits men in het jaar voor verloop van de rating 12 uur SEP heeft gevlogen waarvan 6 uur als PiC en waarvan minimaal 1 uur met een FI was.
  • SEP/IR Rating. Kan worden gerevalideerd met een examiner. Ook kan de SEP/IR check worden gecombineerd met een MEP/IR check op een MEP vliegtuig, mits de kandidaat in het afgelopen jaar 3 SE/IR approaches heeft gemaakt.
  • MEP en MEP/IR Rating. Kan worden gerevalideerd met een examiner.
Brevetverlenging

Vernieuwen (rating is verlopen)

  • SEP Rating. Onafhankelijk van wanneer de rating is verlopen dient de ATO de kandidaat weer tot het vereiste niveau te trainen alvorens de kandidaat kan worden voorgedragen aan een examiner voor de profcheck.
  • IR Rating. Aan de hand van de tijd sinds verloop wordt bepaald hoeveel training de kandidaat nodig heeft alvorens te worden voorgedragen aan een examiner voor een profcheck. Over het algemeen geldt dat er geen training nodig is als de rating minder dan 3 maanden is verlopen. Minimaal 1 trainingsessies als de rating langer dan 3 maanden en minder dan een jaar is verlopen en minimaal 3 trainingsessies als de rating langer dan een jaar is verlopen. Mocht de rating langer dan 7 jaar zijn verlopen, dan dient de volledige cursus opnieuw te worden gedaan.
  • MEP Rating. Als de rating langer dan 3 maanden is verlopen dienen er 2 trainingsessies gedaan te worden. Langer dan 3 maanden maar korter dan een jaar betekent minimaal 3 trainingsessies en langer dan 3 jaar betekent dat de initiele cursus opnieuw zal moeten worden gedaan.
  • ME/IR Rating. Hiervoor geldt hetzelde als voor de SE/IR Rating.

ATPL-theory brush-up course
Gebruikmakende van de allerbeste ATPL examen questionbank met geheel uitgewerkte antwoorden kom je weer snel tot de kern. Na het maken van onze speciale gepreselecteerde moeilijke proefexamens kun je individueel vragen stellen aan onze ground instructors. Voor meer info ga je naar ATPL-theorie

Self training MS Flightsimulator FSX pakket
Door de nodige zelfwerkzaamheid en de opkomst van hoogwaardige low-cost PC-based simulators kun je current blijven voor een fractie van de kosten. Het is werkelijk verbluffend wat de gaming industry tot stand heeft gebracht.
Met enige eenvoudige hulpmiddelen is het tegenwoordig mogelijk om een dual core PC in een middag om te toveren in een 3D Virtual Reality SIM die een 10-tal jaren geleden alleen airliners konden betalen!

Onze semi-professionele Microsoft Flight Simulator FSX 3D Virtual Reality packages om thuis professioneel IFR &VFR training te kunnen doen of om met de Garmin G1000 Glass cockpit te kunnen oefenen bestaan uit de volgende componenten:

FSX IFR “HOMEWORK” PACKAGE

  • FSX
  • Prof. pin-compatible G1000 simulator voor FSX
  • Diverse extra FSX hulpprogramma’s & tweaks, (o.a. nHancer, Alacrity, O&O, Mindstar, FSUIPC e.d.)
    om eea geschikt te maken voor real life IFR training
  • Jeppesen IFR tripkit voor 1 land naar keuze
  • Installatie en briefing 4 uur
  • Voor dual core PC+1 beeldscherm+joystick (HW niet inbegrepen, prijs op aanvraag)

FSX VFR+IFR “HOMEWORK” PACKAGE

  • FSX
  • Prof. pin-compatible G1000 simulator voor FSX
  • Diverse extra FSX hulpprogramma’s & tweaks (o.a. nHancer, Alacrity, O&O, Mindstar, FSUIPC e.d.)
    om eea geschikt te maken voor real life VFR & IFR training
  • Jeppesen VFR+IFR tripkit voor 1 land naar keuze
  • Installatie en briefing 6 uur
  • Voor dual core PC+3 beeldschermen+joystick+rudder pedals+desktop panel console+Matrox triplehead2go+TrackIR Virtual Reality suite (HW niet inbegrepen, prijs op aanvraag)
  • Via onze server kunnen wij je met deze SW packages Remote Instructie geven via het internet!
  • Dual IR procedure training op de FNPTII SIM
  • Met een instructeur oefenen in het toestel en op het vliegveld waar je je profcheck gaat afleggen voorafgaand aan het proefexamen dat je instructeur afneemt in de kist.

Currency Training op een vliegtuig naar keuze
Dual instructie in een vliegtuig naar keuze.