Hyperflexibel

24/7 open, vliegen wanneer jij dat wilt.

Hoge trainingsstandaard

Persoonlijke en geduldige aanpak.

De laagste prijzen

Top prijs/kwaliteitsverhouding.

Privépiloot : Private Pilot License (PPL)

PPL

Een PPL (Private Pilot License) vliegbrevet halen is de eerste stap naar een geweldige vlieghobby die enorm veel voldoening geeft. Het zelf leren vliegen is een uitdagende bezigheid. Vliegles nemen staat garant voor ontspanning door inspanning!  Er zitten enorm veel boeiende aspecten aan de vlieglessen om piloot te worden: Aardrijkskunde, techniek, psychologie, radio, meteorologie enz. Hierdoor zal deze hobby je nog lang na het behalen van je vliegbrevet blijven boeien. Het voor de eerste keer alleen gaan vliegen ofwel “solo gaan” geeft een enorme kick en voldoening en zal uiteindelijk leiden tot het felbegeerde “Private Pilot License” ofwel je PPL vliegbrevet.

Een PPL vliegbrevet is als het ware je paspoort om de lucht in te gaan en je kunt hier later nog vele brevetten en ratings aan toevoegen tot uiteindelijk zelfs het verkeersvliegers brevet. Dit in tegenstelling tot het LAPL (Light aircraft Pilot license) of het RPL (Recreational Pilot License) Wij als flight academy vinden de toegevoegde waarde van deze vliegbrevetten dan ook onvoldoende voor de student terwijl de kosten en inspanningen vrijwel gelijk zijn.

Met een Europees EASA PPL vliegbrevet mag je in Europa, Amerika en in de meeste andere landen vliegen en dit papiertje is daarom een waardevol bezit. Een PPL vliegbrevet geeft de houder in principe het recht op vrijwel alle type vliegtuigen te vliegen (ook grote jets mits de houder tevens een HPA = high performance aircraft certificaat bezit) en een typerating op het betreffende toestel heeft. Er mag vervolgens geen sprake zijn van commerciële vluchten want een vergoeding hoger dan kostendeling is niet toegestaan.

Voor het (leren) vliegen zonder zicht zijn tevens een Instrument Rating en/of een Nachtkwalificatie vereist. Uiteraard zijn al onze vliegopleidingen EASA erkend. Je zult je wel afvragen wat al die afkortingen betekenen. EASA staat voor de European Aviation Safety Agency en dit Europese orgaan regelt het civiele luchtvaartgebeuren van de meeste Europese lidstaten en zelfs die daarbuiten zoals b.v. Turkije en Zwitserland. Deze organisatie heeft o.a. alle vliegbrevetten en trainings en opleidingseisen in heel Europa gelijk getrokken. In Nederland zijn het ministerie van Leefomgeving en Transport IlenT, (Inspectie verkeer en waterstaat) en KIWA register verantwoordelijk.

Zij zullen op termijn een onderdeel worden van EASA.

Manier van vliegles geven

Onze vliegschool legt grote nadruk op een prettige wijze van lesgeven zonder arrogantie of onnodige haast. Bij ons ben je naast student ook klant! Onze gekwalificeerde vlieginstructeurs hebben dus de expertise, het geduld en vooral de sociale vaardigheden om je de PPL vliegopleiding op een prettige manier te laten doorlopen middels een gestructureerd lesprogramma bestaande uit ground school, briefings en vlieglessen.

Piloot worden is geen sinecure maar Je vlieginstructeur loodst je op een professionele wijze door je pilotenopleiding in een tempo dat bij je past. Ook zal hij je veel waardevolle tips geven over de meest efficiënte wijze van studeren zodat je je PPL vliegbrevet zult halen op de snelste en voordeligste wijze. Kijk op de waarom ons? pagina om kennis te nemen van alle argumenten voor een vliegopleiding bij ExecutiveFlight.

 

Onze Vloot

Privépiloot : Private Pilot License (PPL): € 12.802

Kosten

We hebben er alles aan gedaan om de prijzen voor de PPL vliegopleiding zo laag mogelijk te houden.

1 PRIVATE PILOT (PPL) Hoevenen/Antwerpen

1 PRIVATE PILOT (PPL) Breda/Hoevenen/Antwerpen
Classroom course PPL theory€ 920
Overhead & Administration€ 1.524
Long Briefings 6 hrs
Dual flight training 25 hrs with instructor€ 5.108
20 hrs solo flight€ 2.817
Skilltest 1.5 hr flight€ 211
total€ 10.580
VAT€ 2.222
1 PRIVATE PILOT (PPL) with 2017 discount deal! (-1.300,-) Breda/Hoevenen/Antwerpen*€ 11.500
*(all incl. except pilot supplies/books, government charges (LPE/Medical/Licensing), possibly extra req. flights and landings not in homebases Charleroi or Liege)
2 NIGHT QUALIFICATION (NQ) Hoevenen/Antwerpen
Books + Docs + Briefings + ATO overhead€ 320
4 hrs dual flight training with instructor Cessna 150/152€ 837
1 hr solo flight Cessna 150/152€ 181
total€ 1.338
VAT€ 281
2 TOTAL NIGHT QUALIFICATION (NQ)*€ 1.619
*(all incl. except pilot supplies/books, government charges (LPE/Medical/Licensing), possibly extra req. flights and landings not in homebases Charleroi or Liege)
3 Pilot In Command (PIC) HOURBUILDING
85 hrs solo on Cessna 150/152€ 11.970
VAT€ 2.514
3 Pilot In Command (PIC) HOURBUILDING*€ 14.484
*(all incl. except pilot supplies/books, government charges (LPE/Medical/Licensing), possibly extra req. flights and landings not in homebases Charleroi or Liege)
4 AIR TRANSPORT PILOT (ATPL) THEORY COURSE
Web based Distance learning system€ 2.337
Ebooks
Brush-up course
Homework Support & Paper books
ATP-Online questionbank access 6 months€ 142
total€ 2.479
VAT€ 521
4 TOTAL ATPL THEORY COURSE (ATPL)*€ 2.999
*(all incl. except pilot supplies/books, government charges, exam fees)
5 SINGLE ENGINE INSTRUMENT RATING (IR) on CESSNA 182 Charleroi
Boeken + Docs + ATO overhead€ 800
35 hrs DA-40/42 FNPT II simulator€ 3.483
Instructor IFR simulator (35 h)€ 3.185
15 hrs dual Cessna 182 with instructor in Charleroi€ 4.902
10 hours of briefings€ 550
Skilltest 1.5 hrs€ 275
total€ 12.919
VAT€ 2.713
5 SINGLE ENGINE INSTRUMENT RATING (IR) on CESSNA 182 Charleroi*€ 15.633
*(all incl. except pilot supplies/books, theory course, government charges (LPE/Medical/Licensing), possibly extra req. flights and landings not in homebases Charleroi or Liege)
6 COMMERCIAL PILOT LICENSE (CPL) Charleroi
Boeken + Docs + Briefings + ATO overhead€ 800
10 hrs dual flight DA-40 with instructor€ 2.367
5 hrs dual flight Cessna 182RG with instructor€ 1.634
Skilltest 1.5 hrs€ 369
total€ 5.170
VAT€ 1.086
6 TOTAL COMMERCIAL PILOT LICENSE (CPL)*€ 6.255
*(all incl. except theory course, pilot supplies/books, government charges (LPE/Medical/Licensing), possibly extra req. flights and landings not in homebases Charleroi or Liege)
7 MULTI-ENGINE (MEP) VFR+IFR RATING Charleroi
Books + Docs + ATO overhead€ 560
11 hrs dual flight training Diamond DA42 Twinstar and simulator with instructor€ 4.120
Skilltest 1.5 hrs€ 544
Briefings approximately€ 275
total€ 5.223
VAT€ 1.097
7 TOTAL MULTI-ENGINE RATING (MEP) VFR-+IFR RATING Charleroi*€ 6.320
*(all incl. except pilot supplies/books, government charges (LPE/Medical/Licensing), possibly extra req. flights and landings not in homebases Charleroi or Liege)
8 MULTI CREW COORDINATION COURSE (MCC)
on FNPTII simulator€ 3.490
Surcharge on approved level D Full Flight Simulator€ 450
VAT MCC on FNPTII€ 147
VAT FFS MCC on Full Flight Simulator€ 168
8 TOTAL MULTI CREW COORDINATION COURSE (MCC) on FNPTII*€ 3.637
*(all incl. except pilot supplies/books, government charges)
9 TOTAL AIRLINE PILOT LICENSE (ATPL)*€ 60.617
*(all incl. except pilot supplies/books, government charges (LPE/Medical/Licensing), possibly extra req. flights and landings not in homebases Charleroi or Liege)
10 CONVERSION FROM FAA/ICAO ATP to EASA ATPL for confirmed pilots with 1500 hrs of which 500 multi-crew, 100 night etc.
ATPL theory course 14 subjects€ 2.479
Skilltest on qualifying multi-crew aircraft, price variable
total€ 2.479
*(preliminary pricing subject to CAA approval. Prices excluding landing fees not on homebases Charleroi and Liege, examination fees, medical examinations, language proficiency examinations & pilot supplies. hrs depending on entry level of candidate & individual theory homework support & brush-ups needed)
VAT€ 521
10 TOTAL EASA ATPL CONVERSION*€ 2.999
10 CONVERSION FROM FAA/ICAO CPL TO EASA frozen ATPL for low-time pilots
Books + Docs + CAA comm + ATO overhead€ 940
ATPL theory course 14 subjects€ 2.479
20 hrs of briefings€ 1.100
9 hrs SEP-VFR€ 1.839
12 hrs MEP VFR and IFR€ 5.053
2 hrs MEP/IR/CPL Skilltest€ 705
1 hr SEP-VFR Skilltest€ 133
total€ 12.249
VAT€ 2.572
10 TOTAL EASA frozen ATPL CONVERSION*€ 14.822
*(preliminary pricing subject to CAA approval. Prices excluding landing fees not on homebases Charleroi and Liege, examination fees, medical examinations, language proficiency examinations & pilot supplies. hrs depending on entry level of candidate & individual theory homework support & brush-ups needed)
11 CONVERSION FROM FAA/ICAO PPL to EASA PPL
9 hrs of briefings€ 450
PPL Ground course + docs + CAA comm + ATO overhead€ 698
3 hrs SEP-VFR€ 613
1 hr SEP-VFR Skilltest€ 133
total€ 1.761
VAT€ 398
11 TOTAL EASA PPL CONVERSION*€ 2.292
*(Prices excluding landing fees not on homebases Charleroi and Liege, examination fees, medical examinations, language proficiency examinations & pilot supplies. hrs depending on entry level of candidate & individual theory homework support & brush-ups needed)
12 CONVERSION FROM FAA/ICAO IR to EASA IR for people with more than 50 hours PiC
IR docs + CAA comm + ATO overhead€ 350
20 hrs of briefings€ 1.100
2 hrs of SEP-IFR on Cirrus aircraft€ 656
1 hr SEP-IFR Skilltest€ 237
total€ 2.106
VAT€ 492
12 CONVERSION FROM FAA/ICAO IR to EASA IR for people with more than 50 hours PiC*€ 2.835
*(Prices excluding examination fees, landing fees not on homebases Charleroi and Liege, medical examinations, language proficiency examinations & pilot supplies. hrs depending on entry level of candidate & individual theory homework support & brush-ups needed)
13 FLIGHT INSTRUCTOR COURSE
Books + Docs + ATO overhead€ 280
26 Hours on Cessna 150/152 with FII€ 5.767
5 Hours on Cessna 150/152€ 845
Briefings, minimum price. (Depending on entry-level and student availability)€ 1.320
total€ 8.212
VAT€ 1.725
13 TOTAL FLIGHT INSTRUCTOR COURSE*€ 9.937
*(Prices excluding examination fees, landing fees not on homebases Charleroi and Liege, medical examinations, language proficiency examinations & pilot supplies. hrs depending on entry level of candidate & individual theory homework support & brush-ups needed)
14 INSTRUMENT RATING THEORY
Web based Distance learning system€ 1.850
Ebooks
Brush-up course
Homework Support & Paper books
ATP-Online questionbank access 6 months€ 142
total€ 1.992
VAT€ 418
14 TOTAL INSTRUMENT RATING THEORY*€ 2.410
*(all incl. except pilot supplies/books, exam fees, government charges, extra req. flights & outlandings)
15 PPL THEORY
22 Weekly theory classes€ 920
eBooks, summaries, questionbanks, video's€ 489
Brush-up course
Homework Support & Paper books
total€ 1.409
VAT€ 296
15 TOTAL PPL THEORY*€ 1.705
*(all incl. except pilot supplies/books, exam fees, government charges, extra req. flights & outlandings)
16 EN-ROUTE/COMPETENCY BASED INSTRUMENT RATING THEORY
Web based Distance learning system€ 1.900
Ebooks
Brush-up course
Homework Support & Paper books
ATP-Online questionbank access 6 months€ 142
total€ 2.042
VAT€ 429
16 EN-ROUTE/COMPETENCY BASED INSTRUMENT RATING THEORY*€ 2.470
*(Prices excluding examination fees, landing fees not on homebases Charleroi and Liege, medical examinations, language proficiency examinations & pilot supplies. hrs depending on entry level of candidate & individual theory homework support & brush-ups needed)
17 ATPL ASSESSMENT
Compass flight aptitude, IQ & Personality test€ 411
Medical Class I (Required anyway)€ 369
3 trialflights (Also part of the training)€ 613
total€ 1.393
VAT€ 215
17 TOTAL ATPL ASSESMENT€ 1.608
18 MULTI-ENGINE RATING VFR
7 hrs Briefings + Books€ 150
6 hrs Diamond DA42 Twinstar dual flight training€ 2.661
Skilltest 1.5 hrs€ 544
total€ 3.355
VAT€ 705
18 TOTAL MULTI-ENGINE RATING VFR*€ 4.059
*(Prices excluding examination fees, landing fees not on homebases Charleroi and Liege, medical examinations, language proficiency examinations & pilot supplies. hrs depending on entry level of candidate & individual theory homework support & brush-ups needed)
19 SOLO & RENTAL of AIRCRAFT per block hr
Sportstar RTC Venlo€ 170
Cessna 152 Venlo or Charleroi€ 173
Cessna 172 Maastricht or Charleroi€ 209
Cessna 182RG Charleroi€ 297
DA40 Charleroi€ 197
Robin DR-400€ 156
Mooney M20J Charleroi€ 264
Diamond Twinstar DA42 Charleroi€ 439
Alsim DA-40 SEP VFR Charleroi€ 108
Alsim DA-40 SEP IR Charleroi€ 120
Alsim DA-42 MEP IR Charelroi€ 100
SIM PFC G1000 Antwerp€ 73
Cirrus SR-20 Liege€ 299
FSX session / hr Eindhoven with FI€ 110
MCC on full moving level C 737 SIM 2 weeks€ 3.637
*(Prices including fuel, VAT, TKS excluding, checkout, landing fees not on homebases Charleroi and Liege
20 PROFCHECK MEP-IR
1 hour DA42 incl. landingfee€ 353
Examiner's costs, approx.€ 150
1 hour SIM training€ 100
1 hour FI fee€ 91
Total€ 693
VAT€ 146
20 TOTAL PRORCHECK MEP-IR*€ 839
*(Prices excluding examination fees, landing fees not on homebases Charleroi and Liege, medical examinations, language proficiency examinations & pilot supplies. hrs depending on entry level of candidate & individual theory homework support & brush-ups needed)
21 GOVERNMENT FEES
THEORY EXAMS
PPL theory exam€ 94
PPL theory retakes(s)€ 44
CPL theory exam€ 283
IR theory exam€ 189
ATPL theory exam 14 subjects at once€ 441
ATPL theory exam per 7 subjects, IR theory exam, CPL theory exam€ 220
ATPL theory exam retakes
(no matter how many subjects retaken)
€ 220
PRACTICAL EXAMS
PPL practical exam€ 188
CPL practical exam€ 313
IR practical exam€ 281
MEP VFR practical exam€ 188
MEP-IR exam€ 281
PRORCHECK€ 150
LICENSE & RATING ISSUE
PPL & PPL+IR 5 yrs & EASA conv.€ 157
CPL & CPL+IR 5 yrs & EASA conv€ 315
ATPL+all rat. 5 yrs & EASA conv.€ 504
SEP/MEP€ 94
Type or Classrating€ 94
IR€ 94
FI€ 94
NQ€ 94
R/T for IR€ 44
MEDICALS
Initial ATPL class I medical€ 369
Intitial PPL class II medical€ 242
Revalid. PPL class II medical€ 90
Revalid. ATPL class I medical€ 117
22 JET ORIENTATION COURSE (JOC)
on FNPTII simulator€ 1.400
VAT JOC on FNPTII€ 63
22 JET ORIENTATION COURSE (JOC)€ 1.463
*(all incl. except pilot supplies/books, government charges)
23 Precision Based Navigation (PBN) course
Boeken + Docs + ATO overhead€ 800
3 hrs DA-40/42 FNPT II simulator€ 299
Instructor IFR simulator (3h)€ 273
briefings€ 220
Skilltest 1 hrs in FNPT II simulator**€ 191
total€ 1.592
VAT€ 334
23 Precision Based Navigation (PBN) course€ 1.926
*(Prices excluding examination fees, landing fees not on homebases Charleroi and Liege, pilot supplies. hrs depending on entry level of candidate)
** If profcheck is less than 3 months away the skilltest can be combined with the IR profcheck
24 En-Route Instrument Rating in Liege
Boeken + Docs + ATO overhead€ 400
15 hrs dual flight training Cirrus SR20 with instructor in Liege€ 4.920
5 hours of briefings€ 275
Skilltest 1.5 hrs€ 275
total€ 5.595
VAT€ 1.175
24 En-Route Instrument Rating in Liege€ 6.770
*(all incl. except pilot supplies/books, theory course, government charges (LPE/Medical/Licensing), possibly extra req. flights and landings not in homebases Charleroi or Liege)

1 OR OPTIONAL PRIVATE PILOT (PPL) Rotterdam

1 OR OPTIONAL ALTERNATIVE PRIVATE PILOT (PPL) Rotterdam
Classroom course PPL theory€ 920
Overhead & Administration€ 1.524
Long Briefings 6 hrs
Dual flight training 25 hrs with instructor€ 5.895
20 hrs solo flight€ 3.596
Skilltest 1.5 hr flight€ 211
total€ 12.147
VAT€ 2.551
1 OPTIONAL ALTERNATIVE PRIVATE PILOT (PPL) Rotterdam*€ 14.697
*(all incl. except pilot supplies/books, government charges (LPE/Medical/Licensing), possibly extra req. flights and landings not in homebases Charleroi or Liege)
5 OR OPTIONAL ALTERNATIVE IR on CIRRUS SR20 Liege
Boeken + Docs + ATO overhead€ 800
35 hrs DA-40/42 FNPT II simulator€ 3.483
Instructor IFR simulator (35 h)€ 3.185
15 hrs dual flight training Cirrus SR20 with instructor in Liege€ 4.920
10 hours of briefings€ 550
Skilltest 1.5 hrs€ 275
total€ 12.938
VAT€ 2.717
5 OPTIONAL ALTERNATIVE IR on CIRRUS SR20 Liege*€ 15.655
*(all incl. except pilot supplies/books, theory course, government charges (LPE/Medical/Licensing), possibly extra req. flights and landings not in homebases Charleroi or Liege)
7 OR OPTIONAL COMBINED MULTI-ENGINE+COMMERCIAL+IR Charleroi
INSTRUMENT MEP (IR) STAGE
Boeken + Docs + ATO overhead MEP+CPL+IR€ 2.560
40 hrs DA-40/DA-42 FNPT II AL200 SIM€ 3.980
Instructor MEP-IFR simulator (40 h)€ 3.640
15 hrs dual flight training DA-42 with instructor€ 5.994
Briefings€ 550
COMMERCIAL MEP (CPL) STAGE
10 hrs dual flight DA-40 with instructor€ 2.440
5 hrs dual flight training DA-42 with instructor€ 1.998
Skilltest 2 hrs€ 637
total€ 21.800
VAT€ 4.578
7 OR OPTIONAL COMBINED MULTI-ENGINE+COMMERCIAL+IR Charleroi*€ 26.378
*(all incl. except theory course, pilot supplies/books, government charges (LPE/Medical/Licensing), possibly extra req. flights and landings not in homebases Charleroi or Liege)
12 CONVERSION FROM FAA/ICAO IR to EASA IR for people with less than 50 hours PiC
IR theory course 7 subjects€ 1.850
IR docs + CAA comm + ATO overhead€ 800
10 hrs of SEP-IFR on Cirrus aircraft€ 3.280
1 hr SEP-IFR Skilltest€ 237
total€ 5.930
VAT€ 1.295
12 OR CONVERSION FROM FAA/ICAO IR to EASA IR for people with less than 50 hours PiC*€ 7.462
*(Prices excluding examination fees, landing fees not on homebases Charleroi and Liege, medical examinations, language proficiency examinations & pilot supplies. hrs depending on entry level of candidate & individual theory homework support & brush-ups needed)
24 En-Route Instrument Rating in Charleroi
Boeken + Docs + ATO overhead€ 400
15 hrs dual Cessna 182 with instructor in Charleroi€ 4.902
5 hours of briefings€ 275
Skilltest 1.5 hrs€ 275
total€ 5.577
VAT€ 1.171
24 En-Route Instrument Rating in Charleroi€ 6.748
*(all incl. except pilot supplies/books, theory course, government charges (LPE/Medical/Licensing), possibly extra req. flights and landings not in homebases Charleroi or Liege)

Specifieke voordelen van je PPL halen bij ExecutiveFlight

  • Lage landingsgelden: Slechts 0, 5 of 9,- euro i.p.v. 20 of 40,- Euro in NL. Je landt min. 100 keer gedurende de opleiding.
  • Theorie examens in het Engels mogelijk in België voor expats. (Niet mogelijk in NL.)
  • Theorie examens kosten slechts 1/9de van de Nederlandse prijs: 100,- ipv 900,-
  • Geen dure radiotelefonie opleiding & license nodig zoals in NL, scheelt 600,- euro, een examen en veel tijd.
  • Hyperflexibel: Vliegen, briefen en theorieles volgen wanneer het jou uitkomt! We zijn 24/7 open. Ook in het weekend. ExecutiveFlight past zich aan aan jouw schedule i.p.v. andersom. Ideaal om snel je opleiding te doorlopen, full-time of part-time naast werk en gezin.
  • Echt ongecontroleerd vliegen op een “groen” grasveld zonder toren; dus geen security-check, vliegplan, parkeerkosten, taxi-tijd, “holden” in de lucht of eerst de vliegveld zone uit moeten vliegen om te kunnen starten met de les. Nee, in Hoevenen ben je direct in de lucht. Dit scheelt wel 30% motortijd per vliegles en tot een uur op de grond. Dus een perfecte combinatie van ongecontroleerd, vrij vliegen in Hoevenen en later gecontroleerd vliegen in de zones van Antwerpen en Rotterdam.
  • PPL Theorieopleiding mogelijk op afstand middels “distance learning” (Scheelt enorm veel reistijd en kosten) dan wel klassikaal, al naar gelang je wens en vooropleiding.
  • Executive Flight biedt de PPL vliegopleiding in zeer uiteenlopende gebieden en zones. De strenge zones van Antwerpen, Rotterdam en Brussel, gecombineerd met de heuvels en bergen van de Ardennen en het Frans/Duitse grensgebied bieden een ongekende internationale vliegervaring.
  • De gehele PPL vliegopleiding kan in het Engels worden gevolgd, hetgeen ideaal is voor expats en internationale studenten terwijl je je zo ook nog eens veel beter voorbereid op een internationale carriëre als piloot.

Theorielocatie

Meer (Vlak bij Breda)
Londenstraat 7, 2321 Meer/Hoogstraten, België

Praktijklocaties PPL

Te volgen op de volgende vliegvelden:

Rotterdam The Hague Airport
Rotterdam Airportplein 60, 3045AP Rotterdam, NL

Vliegveld Midden-Zeeland
Calandweg 36, 4341 RA Arnemuiden, NL

Hoevenen airfield
Dijkstraat 1, 2940 Stabroek, België, B

Antwerp International Airport
Luchthavenlei 1, bus 32, 2100 Antwerp, B

Charleroi Airport
Rue des Fusillés, 6041, Gosselies, B

 Duur

3-12 maanden al naar gelang vliegaanleg, beschikbaarheid van de student en maandbudget

Private Pilot vliegbrevet (EASA-PPL) trainingsoverzicht

  • 45 uur vlucht (minimaal), waarvan 25 uur dual instructie, min. 10 uur solo met min.5 uur overland navigatie
  • 3 uur Instrument vliegen.
  • Een 0 uur (bij distance-learning optie) tot 100 uur durende (klassikale optie) PPL theorieopleiding op de dinsdagavond in Meer bij Breda van 19:00 – 22:00 of een hybride tussenvorm op maat met Home Work Support (HWS)
  • 9 PPL theorie examens af te leggen op dezelfde dag
  • Een English Language Proficiency Endorsement certificate (LPE) examen
  • EASA class 2 medical
  • Een solo cross country vlucht met een landing op twee vliegvelden 50 nautische mijlen van elkaar verwijderd terwijl in totaal 150 nautische mijlen moeten worden afgelegd.
  • Praktijk examen met examinator.

De duur van de opleiding tot privépiloot is door onze vlieginstructeurs geheel flexibel aan te passen aan je beschikbaarheid, budget en ingangsniveau. Je bepaalt zelf wanneer je vliegt, briefingen volgt of de theorie bijwoont. De doorlooptijd varieert van 1 maand (on campus crash course) tot een jaar voor mensen die het rustig aan willen doen en 1 keer per week/ 2 weken vliegen.

Bedenk wel dat de maximale absorptiecapaciteit van de meeste mensen beperkt is tot 2 a 3 vlieglessen per dag plus de bijbehorende (de)briefings en de PPL theorie studie.

Aan de andere kant dien je ervoor te zorgen dat je regelmatig vliegt en minimaal een keer per 2 weken vliegles neemt omdat je anders bijna een heel lesuur nodig hebt om weer “up to speed” te komen wat je vliegopleiding onnodig langer en duurder maakt…