Hyperflexibel

24/7 open, vliegen wanneer jij dat wilt.

Hoge trainingsstandaard

Persoonlijke en geduldige aanpak.

De laagste prijzen

Top prijs/kwaliteitsverhouding.

Testimonials

I have been interested in learning to fly for a long time. Over a year ago I took the discovery flight and that was amazing!!! I signed up with this school to obtain my PPL licence and so far
I got what I wanted: in a no nonsense environment you will receive training in theoretical and practical skills to become a pilot for a reasonable price. The staff is extremely friendly and always willing to help. I can recommend Executive Flight and its staff to you if you want to become a pilot as well !!
Hans van Nordennen, anesthesioloog Albert Schweitzer ziekenhuis Dordrecht.

Hans van Nordennen, PPL & IR student

Anesthesioloog, Albert Schweitzer ziekenhuis Dordrecht

Hallo, ik ben Koen Derks en ik heb hier een kort verhaaltje over mijn ervaring met Executive Flight.

Ik ben met Executive Flight in aanraking gekomen toen ik 3 proefvluchten in een Cessna 150 voor mijn verjaardag kreeg. Dit om eens te kijken of vliegen wat voor mij is, aangezien ik al een tijd lang overweeg een opleiding tot verkeersvlieger te beginnen. Na een gesprek met Henry Blommers had ik al meteen een goed gevoel. Wat ik wel jammer vond toen, was dat Henry meer tegen mijn vader praatte dan tegen mij. Op dat moment voelde ik me er wat minder bij betrokken. Dit was gelukkig niet het geval toen ik mijn 1e vlucht ging maken. Ik vloog toen met de instructeur Marc Dunias, een jonge instructeur die lekker nuchter overkwam. Aangezien ik zelf ook pas 18 jaar ben vond ik het prettig dat ik iemand had die niet heel veel ouder is dan ik. De 2e en de 3e vlucht waren met Frank Folmer, een iets oudere instructeur maar ook weer heel relaxed en nuchter zoals Marc. Na die 3 vluchten ben ik lang gaan nadenken over de stap om te beginnen met de cursus. Wat ik heel belangrijk vind is het hebben van een back-up plan, mocht het niks worden met het vliegen. En ik wilde dus in ieder geval mijn huidige studie kunnen combineren met de PPL cursus. Ik heb toch besloten om door te gaan, ondanks het feit dat ik nu erg veel tijd kwijt ben aan studie en vliegen.

In het proces om me aan te melden voor het theoriegedeelte en hoe alles in zijn werk ging, werd ik geholpen door Marc Dunias. Ik vind dat ik goed begeleid ben door dit proces en als ik vragen had kon ik die altijd stellen. Toen ik alle benodigde spullen kreeg voor het vliegen bleek dat er een aantal onderdelen ontbraken. Maar ik had dat niet goed meegekregen, ik had het fijner gevonden als dat iets beter gecommuniceerd was.

Op dat kleine puntje na ben ik heel tevreden over mijn ervaring met EFA-operations. Ik vind het heel leuk en heb het heel erg naar mijn zin! Binnenkort ga ik voor de progress test “General Flying” en hebben we een toets over radiotelephony, dus rustig doorwerken.

Koen Derks, ATPL student

HBO student Bedrijfskunde, Erp

My flying career started as an RAF voluntary reserve officer flying tail dragger de Havilland Chipmunks whilst I studied Applied Physics at Strathclyde University, Glasgow. That was back in 1973/74. After graduation I chose for the oil industry over the military, ending up as a VP for Shell in the Netherlands. So, on retirement and after a break of 42 !! years from flying, I chose to regain my “wings” with Executive Flight, starting the PPL course from scratch. A bit like riding a bike.
I picked up the old skills quite quickly through the help of an incredibly enthusiastic group of flight instructors who provide high quality, safe instruction which is also great fun. All instruction and theory can be given in english which suites me …. and costs are very reasonable ! If you’re interested I would be very happy to share my experiences … you can contact me on the email address provided

Dave Masson, PPL student

Toen ik besloten had om een PPL opleiding te gaan doen ben ik verschillende vliegscholen gaan vergelijken. Uiteindelijk heb ik gekozen voor Executive Flight omdat het echt insiders zijn in de general aviation. Wat me goed bevalt is de flexibiliteit in het trainingsprogramma en de ervaren theorie en praktijk instructeurs.  De opleiding is niet schools dus eigen initiatief en zelfstudie is nodig, maar dat mag uiteraard verwacht worden van studenten die naast hun normale werk/studie een PPL opleiding gaan doen. Ook is de opleiding op professioneel
niveau en niet op het minimaal nodige zodat je erna ook in staat bent meer te doen als alleen een korte lokale vlucht. Ir. Bart Thissen.

Bart Thissen, PPL student

Ondernemer ICT en eigenaar Ardistech

Even een kort verhaaltje over mijn eerste solo vanaf vliegveld Hoevenen en mijn ervaringen met Executive Flight.
Ik ben begonnen met het theoretische gedeelte van de PPL cursus. Ik keek erg uit naar mijn eerste avond theorieles, en heb het erg naar m’n zin gehad. Veel vriendelijke mensen die dezelfde interesses delen. Je wordt altijd goed geholpen als je vragen hebt. Qua rijafstand is het redelijk te doen vanuit de randstad, al sta ik wel af en toe in de file.
Lessen zijn erg leerzaam. Ik had al aardig wat voorkennis, met name uit mijn ervaring als eerste stuurman op een zeevarend schip. Verder is het natuurlijk thuis veel leren en veel oefenvragen maken. Er is gaat wel een stuk meer tijd in zitten dan ik dacht, vooral in de wat taaiere vakken als luchtvaartwetgeving en operationele procedures.
M’n eerste vlucht was in een Evektor Sportstar. Erg spannend! In het begin erg wennen aan de besturing (plotseling heb je een roer aan je voeten) en het verdelen van aandacht over de verschillende instrumenten. Maar ik pakte dit relatief snel op en kon al snel gaan werken aan de gevorderde manoeuvres zoals stalls en steep turns. Net als bij autorijden gaat het om het opbouwen van automatisme.
Momenteel zit ik in de fase waarin we werken naar de eerste solovlucht. Op de dag dat je solo gaat, doe je eerst nog 3 touch and go’s met je flight instructor. En dan komt het moment dat je voor het eerst alleen bent!! Het is de definitie van vrijheid! Erg leuk! Dan merk je pas hoe licht zo’n vliegtuigje is. Het is fantastisch!
Momenteel ben ik bezig met de voorbereidingen voor mijn theorie examen, hard leren, oefeningen doen en test examens maken. Over een paar maanden ben ik klaar met mijn PPL en dan ga ik stappen zetten richting het ATPL bij Executive Flight
Heb erg veel zin in 2016. Voor mij is het een erg leuk jaar geweest!

Mark Moeliker, PPL student

Leiderdorp

As a child I already dreamt of flying, but pursued my other dreams first. If I would have known how incredibly cool flying is, I guess my professional career would have looked like differently. Getting a PPL, next to a job, is a demanding task. For me at least, flying is a hobby and consequently sometimes other tasks have to be given priority. I appreciate the openness and flexibility at Executive Flight to handle this balance. You get to fly from different airports, and they handle the winter/summer season well to get the most out of it (theory and practice). Through WhatsApp, phone and e-mail the flight instructors can always be contacted in case of questions or by scheduling some time before the weekly plenary lessons.

Maarten Huisman

LinkedIn

De modulaire opleiding is goed te combineren met een part-time baan wat scheelt in de kosten en de Executiveflight opleiding was ook nog eens stukken voordeliger, zo was het dus makkelijker te financieren dan elders. Na het afronden heb ik gelijk werk kunnen vinden in NL op een Citation CJ4 jet. Een super job waarbij ik ook nog eens heel Europa zie!

Sebastiaan Molle, ATPL student

First Officer, Vuren

Mijn ervaring met Executive Flight Academy: Ik ben vanaf het eerste moment erg enthousiast over de dienstverlening, het lesgeven en de passie bij de mensen van de Executive Flight Academy. Ik doe de ATPL-opleiding voornamelijk als hobby en liep tegen een aantal hobbels aan bij het bestuderen van de theorie, daar ben ik enorm bij geholpen door Marc Dunias, een goede leraar voor mij, hij kan mij de stof duidelijk en op een inspirerende manier verhelderen waardoor ik meer plezier heb gekregen in de bestudering van de theorie.
Ook de praktijklessen in de SIM met Henry Blommers zijn een genot tot nu toe, ik word op scherp gezet en kom bij de grenzen van mijn workload maar het blijft binnen de grenzen van het stretchen waardoor ik enorm leer.
Ik vind de flexibiliteit, het hoge kwaliteitsniveau, de klantgerichtheid en de passie voor het vliegen top. Wat beter kan is de planning en het (anticiperend) organiseren. Ik kan iedereen aanraden om een van de vliegopleidingen bij Executive Flight Academy te gaan volgen en ben uiteraard graag bereid om een live referentie af te geven!

Robert Gieling, ATPL student

CEO Winnernetworks, serial entrepreneur, fervent zeiler en bergbeklimmer, Arnhem

What’s more beautiful than having a desk at 36.000ft?
Few things in my opinion, but to get there is a hard task that requires discipline and a large investment in money and time.
My name is Ali born in Turkey and raised in the Netherlands, I am 26 years old and always wanted to be a pilot. I sent applications to a couple of integrated flight schools in the Netherlands but unfortunately was unable to get a loan from my current bank to finance the training. I almost gave up hope until my father told me he’d be willing to borrow me a part of the total sum.
Now all I had to do was find a school that suited me best. I discussed it a lot with my younger brother, who is a first officer on B737 in Turkey and completed his training in Phoenix. We both made a few appointments with different schools to have a look around. It’s always good to have a partner with you who knows the ins and outs of the business.
After talking to several schools, my choice went with executive flight academy. At that time I was working fulltime and had limited spare time. Most of the schools I went to had daytime ground school, limited planes and very crowded classes. Also, most of them were quite (very) expensive.
Executive Flight stood out for me because of their focus on flexibility and low cost. After a pleasant and professional conversation with Marc Dunias about my options within the school, it was time for my assessment.
I completed my assessment with good results and also took a few flying lessons to taste how it is to fly. Not long after this I started with the ground school and dove into the theory books.
The ground school provided by Executive Flight consists of weekly theory classes starting at 1900 and a lot of distance learning tools so that you can study efficiently at home. The classes have small groups of people which is a great plus for me, as the instructors have their time to give a lot of attention to each person individually.
I do have to drive big distances to get to the airport and the theory lessons, which can be quite exhausting. But with proper planning it is doable.
After 5 months of ground school I decided I was ready for the practical flying. I discussed this with my instructors who supported me in this. Usually people start with the practical and theoretical training simultaneously. But for me it felt better this way.
I feel I am making good progress, before I knew it I was doing stalls and steep turns above the harbors of Antwerp. Being in the airport environment, communicating with the control towers and navigating through busy airspaces has really proven me that I made the right choice by choosing a career in aviation.

Ali Karakus, ATPL student

Alkmaar

And many more 🙂
Je kunt met al deze (of andere) studenten contact opnemen via info@executiveflight.nl